#DenVisuelleSkolesekken

av Lærerråd

Lærerråd lanserer med dette en helt ny kategori her på bloggen: Den visuelle skolesekken.

DenVisuelleSkolesekken

instagram

Lærerråd – Nå også på Instagram;)

twitter
Du finner oss selvsagt også her @Laererraad

facebook
… og her:)

Utgangspunktet var at et bilde visstnok sier mer enn 1000 ord. Vi har diskuterte dette litt fram og tilbake, og har kommet til at det ikke alltid stemmer. Men en del ganger gjør det det. Og noen ganger går det ikke an å uttrykke noe som helst med ord. Kanskje har man ikke ord, eller kanskje har man ikke kompetansen til å uttrykke det man vil med ord. Noen ganger kan man også føle at det ikke er så veldig lurt å uttrykke alt i ord. Andre ganger har man bare ikke lyst. Og av og til har man rett og slett ikke tid til å skrive så veldig mange ord. I det hele tatt ser vi flere gode grunner til å gå inn i tiden og bli litt mer visuelle. Derfor finner du oss nå også på Instagram (@Laererraad).

På Instagram og Twitter kommer vi til å bruke hashtaggen #DenVisuelleSkolesekken. Det ønsker vi at flere skal gjøre. Slik kan vi inn i mellom poste noen mer visuelle blogginnlegg her på Lærerråd. Vi håper flere vil bidra til en samling visuelle skoleuttrykk, -inntrykk og -avtrykk, så skal vi selvsagt akkreditere etter skikk og bruk. De visuelle ytringen må ikke nødvendigvis formidle noe veldig spesielt eller klokt, og perspektivet velger man selvsagt helt selv. Det kan for eksempel være fra et lærerperspektiv, et elevperspektiv, et foresattperspektiv, et skolelederperspektiv, et politikerperspektiv eller et forskerperspektiv. Det kan være sett både innenfra og utenfra, ovenfra og nedenfra, avsides og hinsides. Det kan også være helt perspektivløst, hvis man skulle ønske, og ikke minst få til, det.

Det vi ønsker oss er visuelle refleksjoner, eller noe visuelt som kanskje kan skape refleksjoner. Vi ønsker oss rett og slett en romslig visuell skolesekk, og håper flere vil være med og fylle den.

Advertisements

2 kommentarer to “#DenVisuelleSkolesekken”

  1. foresattperspektiv*

  2. Tusen takk!

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Rektors refleksjoner

– et profesjonsnært tenkerom

Støtt dr Lipkins forskning! http://www.microbediscovery.org/

Hvis du ser etter noe spesielt på denne siden, kan du søke på siden med eple+F eller ctrl+F

FredagsKilden

– et profesjonsnært tenkerom

Norsklærer med digitalt grensesnitt

– et profesjonsnært tenkerom

Skolestua

– et profesjonsnært tenkerom

Mattelærer'n

– et profesjonsnært tenkerom

Skoleprat med Hanne Sand

Sterke meninger om norsk skole

Sparringmamma

– et profesjonsnært tenkerom

Meldingsboka

Blogg om skole, barnehage og utdanning. Og Utdanningsforbundet.

Mindblog | Roger Steinbakk

– et profesjonsnært tenkerom

Barnehagske betraktninger

– et profesjonsnært tenkerom

Kjetil - about maths

- didactics and digital solutions in maths

dalstroka-innafor.net

skribleri frå Hr. Sinnes

8c - 10c

Blogging fra Hinna skole

Lektor Thues tavle

– et profesjonsnært tenkerom

Eva 2.0

Brenner for digital kompetanse og god læring

LPU

– et profesjonsnært tenkerom

LIV MARIE SCHOUs ARENA

– et profesjonsnært tenkerom

Krumelurebloggen

En lærerblogg om barn med stort læringspotensial (evnerike barn).

Dysleksidama

– et profesjonsnært tenkerom

Knut Michelsens blogg

– et profesjonsnært tenkerom

Best praksis

– et profesjonsnært tenkerom

Lærerrommet

– et profesjonsnært tenkerom

Ut av uføre(t)

– et profesjonsnært tenkerom

%d bloggers like this: