Med rett til vidaregåande skule?

av aneaarre

September månad startar med ein brannfakkel frå Tord Lien og Framstegspartiet: Dei vil nemleg fjerne retten til vidaregåande skule (VG Nett 01.09.12).

«Dette burde egentlig være helt ukontroversielt» seier Tord Lien. Vel, det er det nok ikkje. Twitter-stormen er allereie i gong, men for dei som ønskjer litt meir enn 140 teikn til å utdjupe argumenta sine, så inviterer vi til debatt her.

Problemet er vel dei fleste samde om: For få fullfører den vidaregaånde skulen i dag. Eit fråfall på nærare 1/3 (litt etter korleis ein vrir og vender på tala) er sjølvsagt ikkje haldbart. Men kvar ligg feilen? Hos elevane eller hos skulen? Er feilen den at alle har ein rett til vidaregåande opplæring, eller er feilen den at vi ikkje klarer å tilby det? Ligg feilen i ein grunnskule som i for lita grad klarer å gi elevane våre dei grunnleggande ferdigheitene dei treng, eller ligg feilen i ein vidaregåande skule som er for snever og for teoretisk?

I følgje VG vil Tord Lien og eit utdanningsutval i FrP ha eit nytt partiprogram som tvinger ungdomsskuleelevar til å prestere karakteren tre eller betre i alle fag for å få plass i vidaregåande. Hanne Blåfjelldal (@Blaafjelldal) som er sentralstyremedlem i FrP, har leia eit utval som har foreslått bestått grunnskule for å kome inn på vgs.

Eg er litt usikker på kva FrP eigentleg meiner. Men eg er ikkje fullt så usikker på kva eg sjølv meiner: I Noreg må kunne klare å tilby ein grunnskule som gir alle dei grunnleggande ferdigheitene dei treng, slik at dei sjølve kan gjere vidare val. Viss vi ikkje klarer det så er det skulen det er noko feil med, ikkje elevane. Svaret må da bli å tenke nytt rundt det vi gjer i grunnskulen, og kva vi tilbyr av vidaregaånde opplæring. Svaret kan da vel ikkje vere å sette opp eit hinder for elevane, be dei om å hoppe og sjå korleis det går?

Oppdatering kl 14.45: Det viser seg, etter litt tvitring, at Blåfjelldal og Lien har vore i same utval. Utvalet foreslår bestått grunnskule for å gå vidare til vgs, som er noko anna enn karakter 3 (som VG påstår at FrP har meint – slett journalistikk, eller godt PR-stunt?). Men framleis: Det er mange med 1-arar frå GS, så spørsmålet står: Løyser vi dette problemet ved å sette opp eit hinder for elevane, eller skal vi gjere noko med opplæring vi gir dei?

Reklamer

2 Responses to “Med rett til vidaregåande skule?”

  1. Mange tenker seg at læring er som å bygge med klosser. Mangler man en kloss, blir det umulig å bygge videre. Da er det naturlig å ønske seg inntakskrav.

    Men er det sånn vi lærer? Kan vi ikke klare et høyere nivå uten å mestre et lavere?

    Jeg har erfart at en del elever med et dårlig utgangspunkt har hatt enorm fremgang i løpet av et skoleår, langt større fremgang enn elever flest. Selv om de kanskje ikke alltid har bestått kurset, har de lært mye, og det vil de kunne bruke i hverdagen etter skolegangen. Vi går ikke bare på skole for å få et vitnemål, men for å bruke ferdighetene/kunnskapen i hverdagen. Unge må få muligheten til å lære mest mulig.

    På den andre siden kan det være lurt å la elever ta fag på nytt før de går videre fordi det er lettere å være motivert for et arbeid man mestrer. Har man ikke klart grunnskolen, er det større risiko for at man ikke mestrer videregående skole. Det kan føre til at eleven bruker skoletiden på noe annet enn å lære, og eleven kan forstyrre medelevene sine. Læringsmiljøet kan bli dårligere.

    Det er egentlig et vanskelig spørsmål, og jeg tror det er viktigere å forsikre seg om at elevene henger med de første årene. Derfor: Starte så smått med skoleforberedende arbeid i barnehagen, kreve mer fra 1. klasse, føre kontroll med elevene og følge opp elever som ikke mestrer.

Trackbacks

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Rektors refleksjoner

– et profesjonsnært tenkerom

Støtt dr Lipkins forskning! http://www.microbediscovery.org/

Hvis du ser etter noe spesielt på denne siden, kan du søke på siden med eple+F eller ctrl+F

FredagsKilden

– et profesjonsnært tenkerom

Norsklærer med digitalt grensesnitt

– et profesjonsnært tenkerom

Skolestua

– et profesjonsnært tenkerom

Mattelærer'n

– et profesjonsnært tenkerom

Skoleprat med Hanne Sand

Sterke meninger om norsk skole

Sparringmamma

– et profesjonsnært tenkerom

Meldingsboka

Blogg om skole, barnehage og utdanning. Og Utdanningsforbundet.

Mindblog | Roger Steinbakk

– et profesjonsnært tenkerom

Barnehagske betraktninger

– et profesjonsnært tenkerom

Kjetil - about maths

- didactics and digital solutions in maths

dalstroka-innafor.net

skribleri frå Hr. Sinnes

8c - 10c

Blogging fra Hinna skole

Lektor Thues tavle

– et profesjonsnært tenkerom

Eva 2.0

Brenner for digital kompetanse og god læring

LPU

– et profesjonsnært tenkerom

LIV MARIE SCHOUs ARENA

– et profesjonsnært tenkerom

Krumelurebloggen

En lærerblogg om barn med stort læringspotensial (evnerike barn).

Dysleksidama

– et profesjonsnært tenkerom

Knut Michelsens blogg

– et profesjonsnært tenkerom

Best praksis

– et profesjonsnært tenkerom

Lærerrommet

– et profesjonsnært tenkerom

Ut av uføre(t)

– et profesjonsnært tenkerom

%d bloggere like this: